dijous, 19 de setembre del 2013

Circular Informativa Claustre Professors

Benvolguts pares i mares,

Per què recolzam la vaga i donam suport a les protestes?

VOLEM UNA IMPLANTACIÓ ADEQUADA I PROGRESSIVA DE L’ANGLÈS

No és cert que no volguem l’anglès. A la nostra escola feim 2 hores d’anglès a infantil i 3 a primària (AMCO), una sessió setmanal més del que preveu la llei; per tant, està clar que trobam molt important que els nostres alumnes aprenguin anglès, però per fer-ho com cal s’ha de fer progressivament. Des d’abaix. Quan els nins són petits poden assumir amb facilitat els idiomes que els ensenyen. Desgraciadament amb el temps, aquesta capacitat es perd. Per tant, com és possible que cregui algú que un alumne/a d’ESO pugui aprendre els coneixements de naturals, socials o matemàtiques (assignatures que ens han imposat des de la Conselleria) en un idioma que només han tengut de 2 a 3 hores setmanals fins al moment? Per molt que tenguem els professors titulats, els alumnes ara per ara no estan preparats en absolut. Creim que si volen fomentar i millorar l’anglès, ho podrien fer d’altres maneres, per exemple donar recursos sobretot a infantil i primària. Per a què vos faceu una idea, fins i tot, han reduït l’auxiliar de conversa. Només estarà 6 hores al centre (en total). L’hem de repartir entre 24 aules, quin temps pot dedicar a cada classe o alumne/a? Les dades són evidents.

VOLEM ATENDRE ELS NOSTRES ALUMNES EN CONDICIONS
L’augment de ràtios és tràgica. Molts de pares recordam que quan estudiàvem érem 40...Quan nosaltres estudiàvem no s’atenia els alumnes amb dificultats, ni hi havia la diversitat de nacionalitats i cultures que hi ha actualment. Tots els nouvinguts tenen unes necessitats especials pel que fa al coneixement de les llengües de la nostra comunitat. Amb les retallades de personal que donen suport a aquests alumnes, la qualitat d’ensenyança s’ha vist afectada i això implica que, la majoria de vegades, un sol professor ha de dedicar temps dins l’aula, al mateix moment, a atendre cada un d’aquests nins de manera individualitzada, com també els alumnes amb alguna necessitat educativa especial. Amb tants de nivells diferents dins l’aula, exàmens diferents, correccions diferents i els professors de suport cobrint les baixes... tots els alumnes es veuen afectats. Es tracta de millorar l’ensenyança, no d’estar com fa 20 anys...no creis?

BAIXES DE PROFESSORS
Des de l’any passat, les escoles no poden demanar substituts fins que no han passat 15 dies des de la baixa. Els altres professors i els professors de suport cobrim les baixes dels companys. Inconvenients: un alumne d’infantil pot canviar cada hora de mestre, amb la desorientació que tots noltros podem suposar. A ESO, un professor de matemàtiques no pot fer classe d’anglès i al revés. Estan atesos, és cert, però es perden més de 15 dies d’una matèria. Això per no parlar si durant aquesta baixa algun altre professor està malalt. Com ho feim?

La vaga no és la solució, ho sabem, però és la única cosa que hem pogut fer després d’un any de protestes. Nosaltres no podem fer més, vosaltres sí! Ara està en les vostres mans l’Educació dels nostres fills.

Claustre de professors de La Salle

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gracies per la seva aportació.
Per evitar SPAM el missatge l'ha de verificar un moderador.